INSTITUTII PUBLICE: ALOP
PAA ALOP
Modul din cadrul ERP care asigura urmarirea executiei bugetare.
Se opereaza si gestioneaza creditele bugetare aprobate pe surse de finantare si articole bugetare, precum si propunerile de angajare, angajamente bugetare, lichidari, ordonantari si plati.
PAA Alop
Modul din cadrul ERP care asigura urmarirea executiei bugetare. Asigura operarea si gestionarea creditelor bugetare aprobate pe surse de finantare si articole bugetare, precum si a propunerilor de angajare, angajamente bugetare, lichidari, ordonantari si plati. Automatizeaza procesul de verificare a disponibilelor si planificarea ordonantarilor, cu generarea acestora si transferul catre OPFV in scop de tiparire a OP-urilor. Permite generarea automata a platilor si actualizarea extraselor in baza operatiunilor. Pune la dispozitia utilizatorilor intregul set de rapoarte necesare in analiza si sustinerea executiei bugetare si controlul financiar preventiv.
a. Zonele Departamentale in care este utilizat
i. Dep. Financiar Contabilitate:
Initierea cererilor de deschidere a creditelor bugetare.
Stabilirea bugetului pe surse de finantare si articole bugetare – Ccredite Bbugetare maxim aprobate pe SF / AB.
Inregistrarea rectificarilor bugetare.
Urmarirea si tiparirea propunerilor de angajare a chetuielilor (PAC), a angajamentelor bugetare (AB), a angajamentelor legale (AL), a lichidarilor (L) generate de operarea documentelor primare (Ex: Contracte, Comenzi, Facturi).
Generarea si tiparirea ordonantarilor la plata a lichidarilor si a OP-urilor prin OPFV.
Urmarirea platilor pe SF si AB, urmare a operarii extraselor de trezorerie (OP-urilor).
Urmarirea executiei bugetare si generarea tuturor situatiilor si raportarilor specifice (Ex: Situatie privind Executia cheltuielilor bugetare Angajate, Cont de Executie a Bugetului de Cheltuieli, Cheltuieli si Plati , Registru de Control Financiar – Preventiv etc.).
b. Modalitatea de Integrare cu celelalte Componente ale ERP
i. Cu PAA Achizitii Publice:
Comparatia planului anual cu prevederile bugetare;
Punerea la dispozitie a articolelor bugetare si a surselor de finantare necesare intocmirii documentelor referate, plan, proceduri, acorduri cadru.
ii. Cu PAA Gestoc:
Punerea la dispozitie a articolelor bugetare si surselor de finantare necesare verificarii disponibilului din creditele bugetare aprobate la moment de angajare de buget si pentru generarea Inregistrarilor contabile aferente operatiunilor (conform FOREXEBUG).
Generarea automata a documenelor de ALOP la moment de angajare & plata stabilite ca urmare a salvarii documentelor primare (Contracte, Comenzi, Facturi, Plati ), etc.
iii. Cu PAA Contab:
Generarea de inregistrari contabile aferente documentelor ALOP operate si/sau generate – clasa 8 de bugete pe componetele de raportare forexeBug – cod sector, cod finantare, sursa de finantare, articol bugetar;
c. Functionalitati principale (fara a se limita la acestea)
Automatizarea procesului de ALOP si calculul de disponibil pe fluxul informational Propuneri de Angajare – Angajament Bugetar – Angajament Legal – Lichidare – Ordonantare – Plata.
Generarea automata a documentelor ALOP in baza documentelor primare operate in limita creditelor bugetare aprobate (Buget).
Generarea automata de OP-uri prin OPFV plecand de la nivel de ordonantare.
Generarea automata a executiei bugetare pana la nivel de plati.
Interfatarea cu ForexeBug prin preluarea codurilor de angajament declarate, necesare automatizarii procesului de generare si tiparire OP-uri prin OPFV.
Generarea automata a tuturor situatiilor specifice ALOP & executiei bugetare pe SF si AB.
Asigurarea contabilizarii automate a tuturor operatiunilor de ALOP, etc.